LA MEUA VIDA A EGIPTE Nerea Corral Langendorff 1r A

Soc Maria, i visc amb els meus pares i la meua germana Neferete. El meu faraó és Amenofis III o Nebmaatra Amenhotep, el seu pare era Thutmose IV, ell ja porta uns 24 anys al tro. Les seues construccions més importants són: el Birket Habu, el piló Occidental de Karnak, el santuari del Déu Atón, el temple de Jonsu, Motu, Sedeinga, Memnón i Soleb i un gran escarabat. 

Jo visc a la ciutat de Lúxor a la vorera est del riu Nil. La meua ciutat és molt gran amb un ambient molt acollidor i amb un gran mercat un poc lluny de mi casa anomenat Khan el Khalili o Jan el-Jalili. Un edifici molt important de la meua ciutat és el temple de Lúxor, el Medinet Habu i un gran escarabat el qual va construir el meu faraó Amenofis III. Les cases de la meua ciutat no són molt grans, quasi totes tenen com una torre damunt de la casa i amb algunes parts de la casa a l’aire lliure.

La meua casa és de les més menudes de la ciutat, hi ha molt de kemet al voltant de la meua casa, tots els llits que hi ha a la meua casa són bastant menuts, tenim una petita cuina i un petit lloc on la meua mare pot treballar fàcilment. Quan jo m’alce la meua mare ja ha fet el desdejuni, és a dir el pa, el qual ens ha de durar el dia sencer. Després ajude a la meua mare a fer ceràmica i a vegades ajude al meu pare, però ara no estem al shamu, és a dir ara no és l’estació de la collita. I quan acabe ja és hora d’anar al llit. Els caps de setmana vaig amb la meua mare al mercat a intercanviar productes.

Jo no treballe perquè encara soc molt menuda però jo de major vull ser com la meua mare, és a dir vull treballar amb ceràmica i després vendre-la. El meu pare és un camperol i quan no és l’estació de la collita ajuda a construir l‘hipogeu del meu faraó.

La tomba del meu faraó està en procés igual que el seu hipogeu, com ja he dit abans el meu pare a vegades ajuda a construir l’hipogeu, que jo ahir vaig anar a vore com anava i anava fenomenal.

La meua vida és molt però molt divertida i especial!




Comentaris