La meua vida a EGIPTE MARTA GARCÍA MORANT 1ºA


Hola, sóc Abasi, visc als huit anys del regnat d'Akenatón, un faraó que pertany a la XVII dinastia. El seu pare va ser Amenofis II, i amb la seua mort, ell passà a governar Egipte. Va construir el temple d'Atón, a Akhetates, i Ajetatón, fa tres anys.

Jo, hem trobe a Amarna, una ciutat molt bonica a la qual l'acaben de nombrar capital d'Egipte, i visc ací des que vaig nàixer.

Als carrers, hi ha molta gent, i quan més n'hi hi ha, és als dies de mercat, ja que tothom ix a comprar. Els edificis més importants són: el gran temple d'Atón, els palaus reials, els hipogeus i els habitatges dels nobles.

Tots els dies, em dedique a treballar al camp o a l'obra de la piràmide. M'alce, i sempre desdejune el mateix: cervesa amb pa i formatge. Després, m'en vaig a construir amb la resta de camperols.

Els faraons poden triar qui fa la seua tomba, camperols o obrers especialitzats; però el nostre a triat als camperols. Tot portem el mateix per a treballar; un sheti. El sheti és la prenda més habitual per als treballadors.



Com sóc camperol, hem dedique tota la meua vida a fer la piràmide hipogeu del faraó, i a llaurar la terra en dues etapes de l'any completament diferents, ja que és necessari fer les tombes a Akhet, que és l'època de sequera, i treballar al camp a l'època d'inundació.

Es molt dur perque les temperatures a Egipte són elevades i treballar esgotador. A més a més, fan falta molts anys per acabar construccions tan grans com eixes.

La piràmide d'Akenatón encara no està finalitzada. Ara mateix no hi ha molta pressa, ja que porta pocs anys regnant, però, no es pot tardar molt, perquè si el faraó mor i la seua tomba no està acabada, s'ha de traslladar a una altra no feta per a ell. 

Bàsicament, per tindre el treball que tinc, no estic molt de temps a casa, i em passe el dia treballant. Els dos treballs que faig, són molt durs, però així mantinc a la meua família, ja que gràcies a ells tinc motius per treballar dur, i si no fora per ells, no estaria ací.





Comentaris