LA MEUA VIDA A EGIPTE Marina López 1er A




Hui fa 6 anys del començ del regnat de Tutankamon el dècim faraó de la dinastia XVIII el fill d'Akenaton. Diuen que té problemes de salut. A Tutankamon no li agrada gens la guerra i fa poc va perdre una contra els minati, està casat en la seua germanastra Anjesenamón. Tutankamon és politeista al contrari que el seu pare que era monoteista.

Jo visc en Tebes, a la zona prop del Deshert i al costat del riu Nil el qual fa la vida possible a la ciutat donant treball i aliment . Tebes és una ciutat prou important a Egipte. Té carrers solejats sempre plens de gent i un clima calorós.

La meua casa és de color blanc . La va començar a fer el meu avi per part de pare i la meua família l'ha acabada, és prou gran però no arriba a ser una mansió. Consta de 3 estances i 4 dormitoris. Està feta amb atovó de fang cuit al sol . El meu avi va ser un funcionari i el meu pare és un important comerciant.

Jo, Nahila treballe com a planyidera i en pocs dies he d'anar a treballar a un funeral d'un important comerciant també acudira la meua cosina Ain i la meua germana Kamilah. Kamilah volia ser teixidora, ja que sempre ha observat a la veïna teixint, però ella va triar ser planyidera pel bé de la família. La dona del comerciant una antiga amiga de la família, és ara qui se'n carrega del negoci del seu home, el que ha mort, ja que la llei diu que ella té tot el dret de dur el negoci. El meu germà Abasi és cobrador, el que vol dir que se'n carrega de recaptar els impostos, aquests són cobrats de moltes formes, com per exemple donant part de la collita o ajudant a construir la tomba del faraó regnant.

Tutankamon anirà a ser soterrat al vall dels reis on els altres faraons descansen ja. Com estem en Akhet ( l'estació de la inundació ) ja estan preparant la seua tomba els camperols perquè és una forma de pagar els impostos .

En conclusió quan un faraó mor no és soterrat al mateix que els altres egipcis a mi m'agrada molt com és la vida de ma mare i vull ser tan feliç i respectada com ella. Finalment opina que és molt justa la llei i la terra és un lloc meravellós i encara que cadascú no tinga tot el que vol pot ser feliç. 



Comentaris