La meua vida a Egipte Jordi Moll 1rA



Em diuen Tillor i visc en un llogaret menuda a la vora del riu Nil. Ara està governant el faraó Mentuhotep II, des de l’any. Els seus pares eren Intef III i Lah, la seua dona és Neferu II i al seu fill li diuen també Menthuhotep, quan governe ho farà amb el nom de Menthuhotep III. Un dels temples més importants que està construint el nostre faraó, és el temple d’Osiris, on jo treballe en època d’inundacions. Però, l’edifici més important per al faraó és el mausoleu a Deir El-Bahari, on l’enterraràn, a un hipogeu decorat amb pintures precioses. 


El meu llogaret és prou gran i podem trobar: una pedrera, molts camps que pertanyen el faraó i la noblesa, canals de reg, un port, un mercat i moltes cases, qüasi totes contruïdes al voltant del riu Nil. A la meua aldea els carrers són estrets i irregulars, les cases están fetes d’adob i tenen una sola altura, amb el sostre plà. Des de ma casa, es pot veure la piràmide de Mastaba. 

La meua casa és molt senzilla, tenim un graner on emmagatzemem la collita i una habitació. Tots els mobles són de fusta: un bagul on guardem els meus utensilis de treball, dos llits, cadires i taules individuals on dinem... Jo porte una roba molt simple, utilitze una tela xicoteta com calzotet, i a vegades, em cubrix el pit amb una espècie de camisa. La meua dona i la meua filla porten teles de lli de colors vius que s’enrollen al voltant dels seus cossos. La nostra alimentació es basa en: pà, cervesa, peix sec i fruites, com les figues i el raïm. 

Jo sóc un camperol lliure i treballe algunes de les terres del faraó a canvi de donar-li una part de la collita. En juliol, les aigües del Nil creixen, nosaltres aprofitem eixa aigua per a omplir els canals de reg per a quan no plou. En primavera, la meua família treballa amb mi per arreplegar tota la collita. Nosaltres creguem que quan morim, comença una altra vida en un altre món. Per això, els faraons es soterren en uns mausoleus o piràmides impresionants, amb totes les seues pertenences i momifiquen els seus cossos. L’ànima del faraó descansa en la tomba, mentre que l’esperit viatja a l’altre món i quan torna a aquest món, pot trobar el seu cos. 

La meua vida com a camperol és molt dura, treballe la terra i en la construcció de diferents edificis del faraó, però sóc molt feliç. Espere que la meua filla puga viure tant feliç com jo.

Comentaris