La meua vida a Egipte, Ausiàs Alcina 1rB


En aquests moments, estem baix el huité any de regnat del faraó Tutankamon. Aquest faraó es fill del gran Akenaton. Tutankamon, està sent molt important en la restauració i en l’armonització d’Egipte, cosa la qual és del meu gust, ja que pensava que hauríem d’haver-ho fet temps abans. En la meua opinió, ell està sent un bon faraó.


Visc a la bella ciutat de Menfis, la qual va ser fundada pel primer faraó d´Egipte, Narmer. Quan passege pels carrers, em sent feliç perquè al ser amples, hi ha molta gent per ells I perquè quasi sempre hi han diversos mercats per tot arreu. Les cases, tenen diverses grandàries, les més luxoses eren per als sacerdots i la gent important, les mitjanes per a les persones lliures … Jo en general em aconformo amb la meua. Un monument prou reconegut a Menfis és el temple de Ptah.

Com he dit abans, ma casa és del meu grat, però ara us la descric: a l’entrar per la porta, hi ha una xicoteta cuina amb una taula per a menjar, a continuació hi ha un corredor que condueix a dues habitacions i una escala. Si pugem per l’escala estaríem al sostre on dormim a l’estació d’Akhet, ja que hi fa més calor.

Jo soc un camperol. El que més m’agrada del meu ofici és quan arriba l’estació de Shemu i hem de recollir la collita, la veritat és que no sé perquè m’agrada tant però em resulta entretingut. Encara que siga un camperol i m’agradaria pertànyer a una classe més alta, pense que podria ser pitjor i a més, al final, m’acaba agradant aquest ofici. 

En aquests moments encara no han acabat la tomba del nostre faraó, Tutankamon. Quan l’acaben, si és que l’acaben, el convertiran en mòmia, el tancaran allí dins i després, amb el faraó ja dins, porataran la tomba a un hipogeu. De vegades, em pregunte si molts anys després en el futur, la gent es recordarà d’alguns dels faraons més importants que tenim.

Comentaris