LA MEUA VIDA A MESOPOTÀMIA Sara Gaitán Vicéns 1er- A

Em diuen Baltasara i sóc la dona d`un noble i visc a Babilònia durant el regnat d`Hammurabi al 1780 a C.

Visc a una casa gran dins la ciutat, envoltada de muralles de rajola amb diverses portes fortificades d` entrada. La meua casa està prop del temple dels ziggurats, és a dir, eixes enormes torres escalonades que complixen diverses funcions: d`observatori astronòmic, de lloc de culte o de centre d`endevinació. També està prop del palau, que és la residència del rei. Normalment a l`entrada del palau ens trobem la porta amb murs ricament ornamentats amb rajoles esmaltades.


Encara que els carrers són estrets i les cases s`amunteguen, la meua casa de murs molt gruixuts compta amb molts patis darrere i també amb ornaments com l`arc i volta. Com a dona d`un membre de l`aristocràcia jo no faig cap feina sinó que la meua casa és netejada pels meus servents, jo simplement m`alce pel matí,els meus servents m`arreglen, desdejune menjars que ningú es pot permetre ja que nosaltres tenim diners,com dàtils, vi… i després passetge per la ciutat, compre noves teles per als meus vestits ,etc. A migdia dine amb el meu home i descanse. A la nit si tenim convidats es prepara un sopar especial per rebre-los. Les meues servents s`encarreguen de cuidar els meus fills. La meua única preocupació és decidir quina túnica em pose cada dia i cada nit.

Dins la societat jerarquitzada que vivim al ser la dona d`un aristrocàtic tenim molts drets ja que tenim la major part de la riquesa. Però no podem oblidar que conforme al codi d`Hammurabi , jo Baltasara, no decidisc qui serà el meu home. Mon pare contracta el meu matrimoni i m`entrega a mi i al meu dot. Les dones som propietat dels homes, no podem decidir res, sols atendre´ls.

Jo em vaig casar amb el meu home amb 17 anys . Tinc 4 fills i una vida molt avorrida, però no em puc queixar.



Encara que porte molt bona vida si em compare amb la dona d'un camperol , és una vida buida . Espere que en els segles veniders les dones agafen poder i siguen independents . El futur dirà...

Comentaris