La meua vida a Mesopotamia Joan Moliner Guijarro 1rB



Jo, un arquitecte prou important a Babilònia durant el regnat d'Hammurabi, us comptaré la meua història... La meua història comença durant el regnat d'Hammurabi a Babilònia.

Els carrers d'aquesta ciutat sempre estaven sempre plens de gent especialment prop dels mercats on venien comerciants de diferents ciutats per vendre diversos productes com: carn, vegetals, joies... alguns edificis importants com per exemple el zigurat d'Enlil havien sigut dissenyats per mi, també altres construccions com els canals de reg o unes quantes cases dels ciutadans. Les cases eren prou xicotetes exceptuant les cases de persones més importants les quals solien tindre un pati i diversos camps de cultiu, aquestes persones eren els funcionaris entre els quals estic jo.

La meua casa era gran, amb una gran sala d'estar al costat de pati central  decorat amb algunes estatuetes menudes, també hi tenia una taula i algunes cadires de fusta. La meua habitació situada per la part contrària de la sala d'estar, tenia assoles una entrada de llum per on estava el pati, aquesta constava d'un llit, una tauleta on deixar la vela, i diverses decoracions de tela, també estava l'habitació dels esclaus i una habitació on es trobaven diverses tauletes cuneïformes a un costat d'una taula on escrivia cartes per als amics d'unes altres ciutats, tots els dies dinava i sopava a la sala d'estar almenys que anara a revisar alguna construcció important. Duia una bona roba que comprava al mercat pel qual passava normalment per veure diferents joies d'algun orfebre o peces de tela per decorar la casa.


Un dia com qualsevol altre anava passejant pel mercat mirant diferents productes anant cap auna construcció que jo dirigia, però de sobte es va sentir un gran soroll que venia de prop, una casa que va caure omplint de pols el carrer, jo amb prou gent més ens havien apropat per veure el que passava, quan el pols es va anar vam veure una persona soterrada baix els restes de la casa. Quan de sobte vaig recordar que la casa que s'havia caigut era una de les cases que jo hi havia construït recentment i la persona que havia mort per culpa de l'esfondrament era el seu propietari! Vaig anar corrent a casa per poder el mes lluny possible de la ciutat perquè jo sàvia que quan una casa es enfonsa matant el propietari, l'arquitecte responsable de la construcció seria executat.

Just quan estava eixint de la casa uns soldats em van capturar i em van portar en presència d'un jutge anomenat Assori que dictaria la meua sentencia. Ell va decidir que segons el codi d'Hammurabi seria condemnat a mort amb un castic equivalent així que el jutge em va condemnar a lapidació.

Comentaris