La meua vida a mesopotàmia, Ana Faus Faus 1r ESO A


Hola em dic Zarpanitu , que significa desa del natalici. I soc l’esclava d’una persona molt important. Avui és un dia important per al meu amo, el rei Hammurabi. Com és el seu aniversari ho celebraran sols amb l’aristocràcia. Ho celebraran al Ziggurat o temple sagrat. És un gran dia que tots aprofitarem per relaxar-nos donat que els esclaus no solen aparèixer a aquests actes amb persones de la reialesa i menys si ets una dona. Però, encara que no estem convidats a la festa, sí estem obligats a ajudar amb els preparatius d’aquesta i la decoració.

La meua ciutat es diu Babilònia, que ve de l’alcaid Babel que significa bab (porta) i bel (sol). Aquesta ciutat és gran amb molts carrers, hi han de prims i curts i d’amples i llargs no hi ha un gran canvi a les entrades de les cases són com les de tots els pobles a mesopotàmia, per el sostre d’aquestes.

El meu esglaó d’aquesta societat Jerarquitzada sol viure en un lloc obscur sense a penes un llit, però jo visc a un quartet del palau ample amb un llit i una tauleta de nit. El meu quartet es troba molt prop de l’habitació de l’esposa del meu amo degut a que li servisc i ajude en totes les tasques.



Jo crec que la meua vida és, dins del que cap, perfecta degut a que ho tinc tot gràcies a la família que m’ha comprat, perquè quan jo vaig nàixer els meus pares no estaven amb mi i no vaig tindre una infantesa com la que té la filla del meu amo, també vaig tindre algunes coses bones com, ser l’amiga dels fills dels amos dels meus pares , no estar tancada a casa o amb les dides tot el dia. Jo vaig tindre llibertat fins que vaig arribar a l’edat exigida, quan vaig començar a treballar. Al principi no vaig començar sent la serventa de l’amo que tinc ara, però també va ser una família rica , eren de l’aristocràcia i em van tractar molt bé inclús em deixaven un dia lliure.

Doncs ja està, per fi serà el moment de que el meu amo demane els seus regals i ens deixe anar a cuina o altres llocs com ara el pati on no ens deixen entrar quan no venen convidats. A vore -Calim falta un ramell de flors ahí- Perdoneu com les coses no estén ben posades ens castiguen sense sopar.-Tarilum el menjar de les taules no es toca amb les mans ...!-

Adeu fins a una altra vegada -Farensiiii deixa els matolls que tu no ets jardiner!

Comentaris