LA MEUA VIDA COM A NEANDERTAL, Óscar Cotell 1rA


Hola!! Jo sóc Vil i sóc un xiquet menut neandertal i la meua tribu és nòmada, estic aprenent d´un ancià com fabricar les millors ferramentes de tota la historia.

Ara mateix estem a l´estiu, al voltant de la nostra cova ens envolta un meravellós paisatge amb una gran plana on podem veure: pins, un llimer, uns quants ametlers i algún arbre fruïtal, també tenim un riu amb un llac en el qual ens banyem cada dia per refrescar-nos i així intentem ajudar a pescar als nostres majors.

La cova on nosaltres vivim té unes dimensions grans, ja que som una tribu de 64 membres, la temperatura que hi fa al seu interior és fresqueta. La manera d´organitzar-nos és la següent: els xiquets com jo i el meu amic Pex dormim amb les dones prenyades al final de la cova per estar més
protegits, davant de nosaltres están les altres dones i els xiquets més grans i al principi de la cova están els hòmes dels quals alguns fan guardia totes les nits per poder defensar-nos dels perills que poguen ocorrer. Les menjades que fem i les festes sempre les celebrem al exterior amb un gran foc que serverix tant per aïllar els animals com per fer-nos llum.

A la meua tribu hi tenim moltes feïnes com caçar, pescar, recol.lectar…,tenim temps per poder fer feïna i divertir-nos, una cosa de les que més m´agrada!!

El meu germà major Oki és caçador amb altres homes com Tuy, Jaf i West, ells passen uns dies fora de la plana intentant dur menjar a la cova. L´altre dia varen dur un animal grandíssim que mataren amb les puntes de fletxa que elaboren les persones encarregades de fer les ferramentes, i varem fer festa per celebrar que ja teniem menjar per uns dies, jo vull molt al meu germà perquè quan està amb mi juguem a fer carreres i hem conta anecdotes de les caçaries.

La meua germana Reu es dedica a recol·lectar els fruïts dels arbres quan aquests están madurs per poder fer menjar, ella és molt feliç amb la seu tasca.

També hi podem trobar pescadors com el meu pare que en aquests moments és un dels millors junt amb el seu amic Zas que és el pare del meu millos amic Pex. Ells van cada dia a pescar amb les seues eïnes com els arpons i sempre tornen amb el cabàs ple.

La meua mare és la curandera de la tribu, coneix totes les plantes que hi ha per la plana i elabora remeis per sanar a tots els malalts, utilitza un rascador per poder escollir les plantes amb millor arrel.

La persona que m´ensenya a mi, és l´ancià més major de la tribu, anomenat Duk, a mi m´agrada molt la seua forma d´explicar perquè ho fa de manera divertida i té molts coneixements, agafa els resquills que hi troba per ensenyar-nos a fer ferramentes, a més a més alguna vegada ens porta a fer utensilis de caça molt sensills i ens demostra com poder utilizar-los.

A mi, em pareix que som una de les millors tribus que hi conec, ja que tenim tots els recursos necessaris per poder sobreviure, espere saber fer les millos ferramentes per poder combatre tots els perills que hi puguen vindre, que el meu germà seguisca caçant igual de bé, que la meua germana siga igual de feliç amb els seus arbres, que el pare pesque el peix més gran del món i la mare trobe la cura definitiva per a moltes malalties.

Ara vaig a dir-vos adéu amb el meu idiona oficial.

RACAAT!!!

Comentaris