LA MEUA VIDA COM A NEANDERTAL, Nerea Corral. 1rA



El meu nom és Baz, jo visc a una tribu amb la meua família i coneguts, a una cova al Nord-Est d’Euràsia. Soc una xiqueta que està aprenent a ser xaman junt a la meua àvia Brim, l’anciana de la tribu.
Estem en hivern, fa molt de fred y està tota la muntanya de davant amb neu, a vegades plou o fins y tot granissa.


La nostra cova és molt gran; ja que som nòmades cada vegada la nostra cova és diferent. A la cova en la que ens trobem ara el foc està enmig de la cova i hi ha moltes flautes per terra. Les persones del meu clan igual que jo tenen el monyo roig i els ulls verds. El meu pare és caçador i ell i la resta dels caçadors que s’han anat a caçar fa moltes que no els veiem, per a caçar ell i els altres caçadors utilitzen puntes de fletxa. La meua mare fa roba feta amb pell d’alguns animals; per a raspar les pells utilitza una raedera i per a netejar-les utilitza el rascador. El meu germà fa ferramentes i sempre cauen molts resquills. I la meua germana s’encarrega d’assaonar les pells amb un raspador.
La meua avia Brim és alta, el seu monyo és llarg y roig i els seus ulls són blaus. Jo estic aprenent a fer de xaman amb moltes activitats que hem diu Brim que faça. Primer ella m’explica tot el que jo he de dir quan siga una xaman, a continuació ella dibuixa i m’explica la història del dibuix. Per a mi és molt fàcil aprendre tot, ja que tinc molt bona memòria. I després, jo li explique a ella el que he aprés de tot el que me ha dit
Com acabeu de vore, a la meua tribu cada persona s’encarrega de realitzar alguna tarea des de més fàcils com recol·lectar fins a més complexes com caçar. La meua vida a aquesta tribu és molt especial per a mi ja que estic fent el que m’agrada i espere que quan jo siga major puga fer el que ha fet la meua avia amb mi.

Comentaris