La meua vida com a Neandertal. Marta García Morant

Hola, sóc Ro, m'he perdut del meu grup. He començat a perseguir una papallona i sense voler m'he allunyat massa de la meua mare. M'estava ajudant a recol·lectar fruits, ja que és la primera volta que ho feia jo sola , ella em va ensenyar , i a ella la seua mare. Hui era l'ocasió perfecta , ja que feia un dia estupend. Veníem acompanyades de Piu i Xap, que són dos cosins meus que han vingut a protegir-nos mentre recolliem els fruits necessaris.

Estem a primavera, i el bosc és molt frondós en aquesta època, per això, al adonar-me de que estava molt lluny , ha sigut impossible tornar. M'he agoviat molt i de sobte han aparegut tres homes d'aspecte diferent al meu, que han pogut tranquilitzar-me. Ells eren caçadors.

Al arribar a la seua cova , m'he pogut adonar de que tenen costums diferents i fan coses que mai havia vist.Tots porten roba, i no paren de dir-se coses ,quan ha eixit el xaman, han començat a fer sorolls amb óssos i pells , i , més tard , s'han ficat dos homes a pintar. Tà, el xaman s'ha apropat a mi, i m'ha dit, que sóc una benedicció dels deus, i que tindrem bona sort. Són uns 30 o 40 individus , tots s'ajuden entre ells i fan el que millor s'els dona.



Pok i els seus tres germans, a més de caçadors són els que fabriquen les puntes de fletxa, que, per cert, no paren de tirar resquills al sòl.Hi ha dos homes pintant, una dona perforant la pell amb els perforadors, i una altra unint-la amb les agulles,per altre costat,hi ha tres persones netejant la pell amb els raspadors per a que no li queden restes de l'animal, i , el xaman, fora de la cova, al sol, s'encarrega d'ensenyar als xiquets a conviure, i comportar-se en la tribu, degut a que ell és el més sabi de tots.

Ningú es pareix a mi, tots són alts i robustos, el seu pèl i els seus ulls són molt diferents als meus, a més, tenen un cap més gran, i una front més menuda, i pel que he pogut vore, crec que són més intel·ligents. En l'únic que es pareixen a la meua antiga tribu és que són nòmades estacionals.

Durant hui, m'he adonat de que tot el món mira el que faig, i crec que és perquè no s'esperaven que els caçadors tornaren amb algú, i, a més, diferent a ells, com jo. Espere que aquest siga el primer sol de m0lts, i que em consideren com a un més de la tribu. En poc de temps, aniré a recol·lectar amb ells, i els ensenyaré tot el que ma mare em va ensenyar, porte molt poc açí, però la trobe en falta perquè sé que no la tornaré a vore. Aquesta és una nova oportunitat de viure, i em tinc que acostumar, ja que ells, són la meua nova família, sóls falta que m'ensenyen tot el que encara no sé de ells, i conéixer a tots. Cada sol em trobaré amb el xaman per a que m'ho ensenye tot. Dins d'unes llunes, ens anirem a un altre lloc a viure, on tot serà nou per a tots.

Comentaris