LA MEUA VIDA AL FEU, CLAUDIA REVUELTAS MORAGUES 2ºB


Hola sóc Frederic, visc al feu de Binallesc, estic temporalment situat a l’any 954 ( el segle X ). Jo tinc 18 anys, jo no sóc una persona privilegiada, sóc artesà, treballe a la ferreria del Castell del senyor feudal Roderic de Binallesc. Estic casat amb Romina, ella té 16 anys i treballa teixint les vestimentes de les dones nobles del Castell. Com que Romina és una dona, està obligada a casar-se i tindre fills, tenim un xiquet o xiqueta en camí.



Ara vaig a parlar-vos un poc sobre el meu treball, jo sóc ferrer. Aquesta ferreria forma part del Castell, el seu primer treballador va ser el meu avi Estanislau, després va passar a les mans del meu pare Basili, i ara estic jo al front. El material que utilitzem els ferrers és el metall, amb el que elaborem ferradures, claus, aixades o ferramentes. Els que ens dediquem a l’artesania del metall hem de tindre una habilitat per a forjar armadures i armes. El ferrers tenim un paper important per al rei i per aixó hem de tindre una casa al costat del castell per evitar que caiguen en mans dels enemics. Per això tenim millor vida que altres que viuen al feu. A la meua ferreria tinc un aprenent, jo l’ajude a canvi de que ell vaja aprenent d’aquest ofici, fins que estiga preparat per a obrir la seu pròpia ferreria o quedar-se la d’algú que s’haja deixat el treball.

Per viure al feu hem de pagar un tribut en espècie al senyor feudal Roderic, que consisteix en una part de les peces que elabore a la ferreria. A banda hem de pagar el delme, que és una contribució per a mantindre els sacerdots de l’esglèsia.

Per últim, jo no sé ni llegir ni escriure perque els únics que tenen dret a l’ensenyança són els que formen part de l’esglèsia. Els nobles podien instruir-se en l’àrea militar i a combatre en els guerrers per defender el nostre feu.

Comentaris