La meua vida a Còrdova Elena Emilova 2nA


El meu nom és Baasima, i sóc de Còrdova, una ciutat que és el centre de la vida política, econòmica, cultural i religiosa. La ciutat està protegida per una muralla. El meu barri és gran, i amb llars humills, però tots cooperem i ens ajudem molt. La meua casa és de les més grans del raval i consta d´una petita cuina amb coixins i una estora, amb una tauleta en la que menjem sempre, que es troba a la part de baix i dues habitacions amb un llit cada una a la part de d´alt, a més, tenim un xicotet taller en el qual treballem els meus fills, el meu home i jo. Als carrers podem trobar el mercat, el hamam, també la mesquita major, les placetes i l´alcàsser.



Vaig nàixer a l´any 294. La heretació a califa d´Abd al-Rahman 111 va ser a l´any 290, que, quan vaig nàixer van haver moltes revoltes, fins al 300, l´any el qual ell es va proclamar califa de Còrdova, que era la màxima autoritat religiosa de tot Al-Àndalus. Això m´el va contar el meu avi, quan era petita, ja que era relevant en aquella època. Ja han passat més de 20 anys, i encara avui en dia ell és el califa de Còrdova, amb ajuda dels valís, els visirs i el hagib.

Com la meua família és musulmana,porte un hiyab, que és un vel típic de les dones musulmanes. També porte un vestit confeccionat per la meua filla Hanan i unes sabates de cuir. La nostra alimentació és sencilla, consta de fruita, verdura, arròs i cereal.

La meua filla i jo som ames de casa i el meu fill i el meu home son alfarers i treballen al taller que tenim en casa. Un dia normal per a mi comença pel matí, netejant i confeccionant, després, junt amb el meu fill, isc al soc per a comprar el menjar. Després vaig al hamam. Cada dia, resem cinc vegades. Abans de que s´amague el sol sopem tots i resem a Al·là, i abans de dormir sempre llig una pàgina del´Alcorà, i moltes vegades somie en visitar altra volta La Meca.,

Jo crec que la meua vida no està gens mal, encara que molta gent diu que els humills no podem viure a gust.

Comentaris