La meua vida a Còrdova. Aitana Castillo Ochaita 2nB


Sóc Aaminah Al Akram Faysal al-Rushan Zahir i les coses des de la mort d'Almansor han canviat moltíssim.Despés de la seua mort hi hagueren moltes lluites internes que obligaren a l'al-Àndalus a deposar l'últim califa l'any 409 d.H.Amb açò el regne va quedar dividit en moltes taifes que lluitaven entre sí.Sé tota aquesta història gràcies als meus avis i a ma mare que porten contant-me-la prous anys. Jo estic en una taifa de les més destacades,Toledo , al igual que Sevilla,Badajoz i Saragossa.

Estem a l'any 451 d.H i ja tinc 17 anys. Paguem pàries als reis procedents dels regnes cristians per ajuda i protecció en cas de guerra però qui sap que faran a l'hora de l'acció.Els barris per la zona en la que visc són tranquils menys per alguna baralla tonta per política.Molta gent no estava a favor de les mesures d'Almansor amb les ràtzies i eixos temes encara continuen en l'aire.

Visc en una humilde casa prop de la frontera entre Toledo i Albarrasí. Tinc tres germans anoments Jamal,major que tots amb 23 anys,Hasan,germà mitjà dels tres però major que jo i Ahmad,el més menut dels tres amb 17 anys al igual que jo(som bessons però jo sóc la major).Jamal i Hasan són del mateix pare que va morir fa tres anys i del que mamà continua enamorada encara que no exista. No obstant Ahmad i jo som fills d'un home que mai em arribat a conèixer.Ma mare diu que era un xic irresponsable que en enterar-se que anava a ser pare va decidir no responsabilitzar-se.

Sóc alfarera així que no mengem tan bé com els visírs(governadors).La majoria dels dies menge farinetes,un menjar nutritiu ,fàcil i econòmic de fer amb farina aigua i alguns troços de carn,acompanyada d'un got d'aigua i un poquet d'oli d'oliva per donar gustet.Vaig vestida amb una prenda típica musulmana, un vestit de color verd clar i beix amb un hijab blau i beix a conjunt al cap.

El meu taller es troba al centre i treballe amb més gent fent pitxers,plats i tasses per a vendre despés al mercat de la plaça abans del camí cap al palau reial.M'agradaria viure allí però em és impossible,principalment perque no tinc una educació històrica ni política i tampoc sé escriure molt bé.Tal vegada si haguera naixcut en una altra família sabria més sobre Mahoma,Al·là ,qui ocupa el càrreg de hagib en l'actualitat o els califats que hi hagueren abans d'Abderraman.

Per a les decoracions utilitze plantilles amb les clàssiques i tradicionals decoracions de l'al-Àndalus.També fem encàrregs personalitzats com un pot de ceràmica amb un dibuix de La Meca que em van encomanar la setmana passada o un plat amb els paràgrafs de l'alcorà elegits pels clients.
Supose que la meua vida no cambiarà molt en un temps. Encara que cada dia és diferent a l'anterior i a més treballe fent el que m'agrada,art.Si em donaren l'oportunitat de ser soldat encara que és impossible per a una dona,no acceptaria.He sentit rumors de que els reis cristians van a conquistar i apoderar-se d'una de les quatre taifes més destacades.Pense que serà Badajoz,la més gran de totes en la frontera o Sevilla ,més menudeta però rica i poderosa.De totes formes tinc l'esperança de que no serà Toledo però qui sap, així que no pense amargar-me i preocupar-me la vida per rumors i intentaré passar-ho de la millor forma possible.Ma mare tendria que dir-se el mateix perque pareix que no passa pàgina.I així es la meua vida,humilde però apassionada.

Comentaris