La meua vida com a Neandertal. Sergio Ribes Bernaldo de Quiros. 1rA



Aquesta és la història d´un Neandertal que s´anomenava Blue, vivia amb la seua familia dins d´una tribu que a causa d´un esdeveniment van haver d´abandonar-la.En tota la seua vida va viure moltes aventures, tant bones com roïnes.

 Blue vivia a Gibraltar, concretament a la cantera de Frobe. Va nàixer a 170.000 A.C. I ací comença la història de Blue:
Al costat d´un gran riu , hi habitava en eixos moments, una tribu de Neandertals. Fora de la cova hi havia: xiquets jugant, dones recollint fruites pels boscos, ancianetes netejant les pells amb rascadors, jovens fent ferramentes i uns homens adults amb llances arribaven a la tribu amb el menjar.

Dins d´aquella cova es trobava Xick al costat d´un parell de dones. Xick estava donant a llum al seu tercer fill; el primers va ser Clod i després Glu. Al tercer van decidir nomenar-lo Blue. Quan els homes van anar a caçar, van captar l´atenció d´un dents de sable. Els va seguir fins arrivar a la cova. Quan arribà ,va assassinar a molts xiquets que estaven jugant, a moltes dones que estaven recol-lectant fruites, a alguns ancians…Finalment els caçadors, van acabar amb ell. Blue ja estava fóra. Per a Xick, seria un dels seus millors dies, però per a altres el pitjor.

Després d´uns quants dies d´abandonar la cova per si algun depredador tornava, van haver de fabricar ferramentes, construir les cabanyes, etc…

El Xaman de la tribu va dir que Blue era el xiquet que acabaria amb la tribu i que els deus no estaven contents amb la seua existència . Després d´uns dies, van decidir que el millor que podien fer, era declarar la pena de mort per a ell i la seua familia (Rock, el pare, Clod i Glu, els fills, Lud , la seua iaia i Xick i el seu fill Blue).

Van haver d´anar a una altra cova, a menys d´1 kilòmetre.Estaven al costat d`un riu i enfront de la mar.Van passar uns quants anys i...

Hola, sóc Blue i visc amb la meua familia en una cova ma mare diu que si algun dia no sé on estic , que vaja a les muntanyes i busque.  Després d´aquest, que mire l´estrella més brillant perquè sempre que canviem de cova ,ho fem en eixa direcció. No sé perquè vivim a soles, alguna vegada he vist persones juntes pescant a la mar. El meu pare i ma mare diuen que és molt perillós i no m´aprope a ells.



En la meua familia , cadascú té una tasca. Rock, mon pare i el meu germà major , s´encarreguen d´anar a caçar, ma mare i la meua germana de recol-lectar fruits I aprendre coses de les plantes. A més ma mare s´encarrega també de curar les malalties o ferides que ens fem la meua familia. Jo , en canvi, amb la meua iaia ens encarreguem de netejar les pells, de fer les ferramentes amb les quals el meu pare i el meu germà van a caçar. Jo sempre he volgut anar a caçar amb ells, però mai m´han deixat,pense que algun dia em deixaran anar amb ells.

Després de que passara un temps, ho vaig aconseguir, me`n vaig anar en ells i vam deixar a la iaia a soles en la cova, per si entrava algú depredador, li vam deixar unes llances i carn.

Van anar prop de la cova, a un riu que es situava a dues muntanyes. Mon pare em diu que tinga molta cura, perquè en esta zona hi han molts depredadors. Vam vore una parella de cèrvols, de sobte quan vam començar a anar a per ells, una manada de dents de sable es van avalançar a per els cèrvols. Em vaig quedar parat perquè mai havia vist una cosa tan horrible.El meu pare i Glod em van fer una senyal per a què no fera cap de soroll.

Quan van matar als dos cèrvols, un es va apartar un poc del grup, sense voler vaig xafar una rama i va fer molt de soroll, tots el dents de sable van adonar-se i poc a poc es van apropar al lloc on estaven Rock , Clod i jo. Vam eixir corrent, per la vora del riu, vaig còrrer com mai havia corregut i per la humitat del riu hi havia fang i em vaig caure al riu.

Vaig obrir un poc els ulls i vaig vore a un èsser que mai havia vist; era un homo sapiens. Mentre tres persones m´apuntaven amb les llances, un montó de gent estaba al voltant meu. No sabia que havia passat amb mon pare i el meu germà, tampoc sabia si ma mare, la meua germana i la meua iaia estarien vives i si aquestes persones em farien mal. Després d´una bona estona, em van fer un parell de gestos com si volgueren que els acompanyara. Vaig començar a relacionar-me amb les altres persones.Al final vaig aprendre el seu llenguatge i vaig començar a comunicar-me en ells.

Vaig començar a ajudar a la tribu,ja em sentia un de ells.Vaig netejar les pells, recol-lectar fruits del bosc i vaig fabricar ferramentes.Un ancià de la tribu en va dir, que fabricava mal les ferramentes, i em va mostrar com fer unes puntes de fletja perfectes i uns arpons d’os perfectes també.

Ja sé que l’última vegada que vaig anar a caçar no va eixir molt be però, volia intentar-lo una altra vegada. Vaig insistir un parell de vegades per no dir moltes i per fi ho vaig aconseguir. Anavem a caçar un mamut. Vam caminar durant moltes nits i per fi vam vore un grup de mamuts. Després d’una bona estona intentant-lo ho vam conseguir.Van caçar un mamut però jo no vaig fer gran cosa.Vam regresar a casa amb un mamut.

Vam fer una festa per haver caçat un mamut.En eixa festa estava Pam, era una xica preciosa, el que passava,que com era d’una altra espècie mai es fixaria en un xic com jo.Els seus pares van morir a causa d’un ós que va entrar en la cova.Estava equivocat, sí que s’havia fixat en mi. Deprés de molt de temps vaig pretendre jo a Pam, i quan els dos erem parella vam deixar la tribu i vam anar en busca de la meua familia.

Viviem dels animals que caçavem i deprés Pam netejava les pells, feia peces de roba i cabanyes amb les seues pells.Recode que em va dir que sempre que canviavem de cova ho feiem en direcció de l’estrella més brillant,i així ho vam fer.Canviaven de cova molt a sovint i en totes estava el dibuix de nosaltres 6.Recorde una vegada que volia impressionar a Pam i vaig escalar un arbre, quan ja estava dalt em vaig caure,però per sort,es va enganxar la meua branca després d’aquest em vaig caure perquè la roba no soportava el pes.Em vaig caure jo però no la roba i em vaig quedar completament nu. També quan regresava a la cova em va picar una abella en el cul.

Va passar molt de temps i… a la llunyania estava la meua germana, vaig còrrer com quan em perseguia el dents de sable i allí estava,la meua germana,la meua mare el meu pare i el meu germà, però faltava un. La meua iaia, un dia va entrar un ós a la cova, tots van eixir corrent però ella com ja era molt major li va agafar.Va ser l’última vegada que la vam vore. Ja estavem tots junts,menys la iaia.

Pam estava embarassada. Mon pare no estava d’acord de la meua relació amb Pam perquè era d’una altra espècie. Em donava igual. Va passar molt de temps i ja tenia un fill. Ja erem 7 en la familia.

Un dia que estavem passetjant per la vora d’un riu vaig escoltar un soroll d’una persona cridant. Crod i jo amb les llances que m’havien mostrat a fer, vam anar al lloc d`on provenia el soroll. Crod em va dir que eran els homens de la tribu on abans vam pertànyer. Era un dents de sable i amb tota la meua força li vaig clavar la llança enmig del cap.Va morir al acte. El xaman de la tribu em va dir que era una bendició del deus ja que no tenien armes i anava a assassinar a tota la tribu.De sobte una persona va dir que era el xiquet que en un principi anava a posar fi a la tribu. Ens van readmetre a la tribu i la meua familia i jo vam viure feliços durant molt de temps.

A més em vam donar el tótem del dents de sable per la meua valentia.

Comentaris