La meva vida a Constantinoble, Ignasi Llodrà, 2nB


Sóc Isidoro de Mileto físic i un dels arquitectes encarregats de reconstruir la que espere serà la més famosa basílica , la Basílica de Santa Sofia.

Estem a febrer de 552.
La setmana passada vam començar les obres. Estic molt nerviós. La basílica estarà dedicada a la saviesa, la seva cúpula serà la més gran. L'estem reconstruint perquè el sostre de fusta va ser cremat a gener durant la revolta de Nikà. El pitjor d'aquesta revolta no ha sigut el socarrament del sostre sinó que van morir més de 10 mil persones. També estic nerviós perquè tinc més de cinc mil treballadors al meu càrrec i l'Emperador Justiniano I ha fet dur el material de totes parts de l'Imperi, marbre de Tessàlia, pedra negra del Bòsfor, grans pedres de les pedreres d'Egipte i pedra groga de Síria. Justiniano i l'emperadriu Teodora confien en què aquest projecte serà el més gran de Constantinoble. La ciutat creix, l'Imperi creix.
L'endemà de començar les obres vaig anar a les obres per començar. Allí vaig trobar al meu company de treball i amic Antemio de Tralles. Ell és un dels millors matemàtics de l'Imperi.



Any 553. 
Ja ha passat un any des del començament de l'obra. L'obra va progressant. La pitjor notícia va ocórrer al desembre. Antemio va morir. La notícia em va commocionar a mi i a tots els obrers perquè era una persona molt bona i amable. Avui ha vingut a remplaçar-lo un enginyer vingut d'Alexandria, Herón. Ajudarà amb les obres de la cúpula. 


Setembre de 553. 
Agost ha sigut un més d'allò més difícil. A mitjans de mes un terratrèmol a colpetjat la ciutat. Ha causat moltes destrosses, però al que més ha afectat és a la cúpula de l'església i ha fet varies grates. Haurem de restaurar la restauració de la cúpula.

Ahir dia 14 de desembre de 557. 
Els que vivim a Constantinoble vam sofrir un altre terratrèmol, aquest de magnitud més gran. Abans ahir estàvem a punt d'acabar la restauració quan ahir el terratrèmol va causar més grates . Això no pot ser.

El 7 de maig de 558; 
Va ser el dia més horrible de la meva vida. Un altre terratrèmol com no. La cúpula ja estava quasi acabada quan vam començar a notar uns temblors a terra. La cúpula es va enfonsar del tot. Ens costarà molt arreglar-ho. ESTIC FART DELS TERRATRÈMOLS!

Comentaris

Publica un comentari a l'entrada