LA MEUA VIDA A CONSTANTINOBLE, Paula Mahiques Berzosa 2ºA




Jo sóc Kira , filla d’una familia d’artesans que viu a Constantinoble , una ciutat molt bonica situada a l’estret de Bósfor. 

Mon pare Lucas , un home alt , robust , amb el cabell negre i ulls marrons i ma mare Alma , una dona d’estatura mitjana amb el cabell castany i els ulls de color blau oscur. 

Tenien un taller amb dos esclaves , Adriana i la seua germana Consuelo. Confeccionaven teixits de llana , cotó , lli però sobretot treballaven la seda . Des de menuda m’agradava ajudar a ma mare a cosir brocats d’or i plata als teixits de seda . També tenia un germà major Leonardo o com a mi m’agradava cridar-lo Leo , era alt amb el cabell negre com el carbó i ulls blaus oscurs com ma mare ; era bo , divertit , molt valent i pacient , però sobretot … cabut !!!! M’agradava passejar amb Leo pels mercats i veure com construïen la basílica de Santa Sofia , era impressionant ! 

Poc a poc vaig aprendre a teixir la seda i així vaig començar a ajudar als meus pares amb el taller . En canvi , a Leo no li agradava gens l’ofici i ell volia ser un soldat . Els meus pares i jo li vam dir que era perillós que buscara un altre treball , però ell com ja he dit abans era molt tossut i va acabar fent una carrera militar com ell volia. 


Leo va lluitar a l’exercit del nostre emperador Justinià i van conquerir moltes ciutats . 

Primer amb el general Belisari van derrotar als vàndals i després, amb Narsés derrotaren als ostrogots i dominaren tota Itàlia 

Però en la batalla amb els visigots , ens va aplegar la noticia de que el meu germà havia mort . Amb aquella notícia tant jo com els meus pares ens vam posar molt però que molt tristos . 

Des de la mort de Leo els meus pares deixaren de treballar i jo no sabia que fer . Consuelo una de les nostres esclaves del taller em va obrir els ulls , em va consolar i a més a més , em va dir que jo deuria continuar amb el taller , i axí va ser, jo vaig continuar amb l’ajuda de Adriana i Consuelo. 

Hui en dia estic casada amb un comerciant . I tenim un fill al que em anomenat Leonardo.




                                                                   

Comentaris